40e dag

Wat een prachtige dag vandaag. Net op weg en de lange broek en shirt konden omgeruild worden door een korte versie.
Dan heb je gelijk weer het vakantie gevoel.

Weer vele mooie plekken gezien, ook om foto’s te maken. Op sommige plekken was het net of je aan de Costa zat. Mooi wit strand en blauwe zee. Het was 09:30 ’s morgens en er zaten al hele families aan en in het water :-0, terwijl mijn temperatuurmeter maar 16 graden aan gaf. Moet je nagaan hoe koud het water dan moet zijn geweest.

Na een tijdje kwamen we in een grote stad, even kijken of er hier nog nieuwe remblokken zijn bij de fietsenwinkel.
Nee deze hebben we niet, moet je even vragen bij de winkel op de hoek. Ik daar heen gelopen, nee ook niet. Het zijn goede Duitse remblokken maar niet geschikt voor hier. Dus moraal van het verhaal neem voldoende remblokken mee als je ze van Magura hebt, want hier zijn ze nergens te krijgen.

Bij het wegrijden na een kopje koffie bij de pomp staan we nog even stil voor het maken van een foto. Stop er een dame met een fiets, zo een hadden we nog niet gezien.

Voorzien van zonnepanelen en al. Kwam uit Frankrijk.

Ook zagen we nog een speciale politieauto voor de scootmobielen alhier.

Hierdoor vergaten we eigenlijk dat we nog een boot moesten halen om 14:40 uur. Dus nog maar even wat gas erbij.

We konden zo de boot op fietsen.
Hier zagen we nog 2 fietsers en parkeerden de fietsen. Op naar boven want je mag op sommige boten niet in de auto of bij je fiets blijven. Hier kwamen we de 2 fietsers weer tegen en raakten in gesprek. De man vroeg of ze bij ons mochten zitten en wij zaten toch nog niet dus gingen bij hun zitten en het gesprek ging verder over natuurlijk het fietsen en waar wij naar toe gingen en wat hun doel was. Aan wal namen we afscheid en misschien zagen we ze nog wel weer op de camping. Die zijn hier toch niet zo dik bezaaid dus de kan was groot.

Eerst nog even boodschappen gedaan en toen maar weer verder. Op de camping aangekomen eerst maar even weer de tent opzetten. En ja daar kwamen de andere 2 fietsers ook weer aan. Zij waren de andere kant langs gefietst, en dan kwam je weer op onze route hier bij de camping. Weer hetzelfde riedeltje. In de keuken kwamen we weer aan de praat en hebben na de tijd nog even gezellig buiten gezeten. Wat gegevens uitgewisseld om elkaar nog te kunnen volgen.

Het zijn gezellige mensen uit Amerika, Collorado. Tim en Tracy zijn vanuit Parijs komen fietsen en gaan dan via de Noordkaap terug via Oslo.

(68km)

4 Reacties op “40e dag

1. Kijk dat zijn de zonnige foto’s. Prachtig.
    En wat zien jullie er nog fris en fruitig uit. Mooi mooi.
    Ik blijf jullie volgen…
    Goede zonnige reis verder! Xx

2. Wat leuk om contact te hebben met andere fietsers. Wat een prachtige omgeving. Al 40 dagen op de fiets! Nog veel plezier het is erg leuk om jullie te volgen