35e dag

Het begon zo mooi. Het was 08:30 toen we weg gingen uit Nesna en de zon scheen, vandaag gaan we naar Jektvik dus ook weer met een boot over en we gaan over de Poolcirkel. Maar eerst nog even een beste klim.

Ja en die duurde ook wel even.

Tja en die hadden we nou net niet meegenomen, dus moesten wij het gewoon doen met onze zomerbandjes.
Willy het is gelukt, maar het was zeker een beste klim en er kwamen nog wel een paar. Omdat het mooi weer was kon de jas wel uit tijdens het klimmen, 9 graden. Het was een hele mooie route langs de kust. Veel te zien, maar geen benzinepomp of winkel op het eerste stuk, dus we moesten het lang zonder kopje koffie doen.

Wij brengen de oude auto’s naar de sloop, hier laat je ze gewoon staan langs de weg :-).
We moesten nog ongeveer 30 km tot de boot, en ja hoor de zon scheen en het regende dus regenbroek maar weer aan.

Eindelijk een plekje waar we koffie konden drinken, een museum. Daarna kon de regenbroek weer uit, maar goed en wel een klimmetje gehad begon het toch te regenen, dus broek maar weer aan. Komen we ook nog een winkel tegen dus snel naar binnen om de nodige boodschappen weer te halen. En dan weer op pad, op naar de boot nog een 10 kilometer. Bij de boot aangekomen moesten we nog even een uurtje wachten. De zon begon weer te schijnen dus de regenspullen konden uit en nog even drogen. Op de boot kon het nog even verder drogen. Tijdens de overtocht zijn we de Poolcirkel ook over gegaan.

Aan de overkant aangekomen moesten we gelijk weer op de pedalen, want er wachtte ons nog een klim van 11%. Gelukkig duurde hij niet zo heel lang, maar naar de overnachtingsplek was de afdaling nog steiler, dus morgenvroeg hebben we nog een pittige uitdaging.
(92km)

3 Reacties op “35e dag

1. Prachtige natuur. Wat een mooie uitzichten, Ben dol op die snelstromende riviertjes. Een mooi gevoel denk ik om de Poolcirkel te passeren. Missschien betekent dat ook mooi weer.
    Geniet ervan, sterkte met de klim morgenochtend.

Groetjes Ineke

2. De poolcirkel over, dat is toch weer een mijlpaal!!
    Prachtige natuur en prachtige plaatjes weer.
    Zo kunnen we toch een beetje mee genieten.
    Veel succes en veel zonneschijn daar in het Noorden.